وبلاگ فربد | Farbod Blog

توی این وبلاگ راجع به پروژه هام صحبت می کنم

جلوگیری از ARP Spoofing با پایتون

  • ۸۲۷

سلام دوستان :)

توی پست (ARP Spoofing در پایتون) با هم دیدیم که چطوری میتونیم یکی از رایج ترین نوع حملات مرد میانی (MITM : Man in The Middle) رو با هم پیاده سازی کنیم و همچنین دیدیم که این نوع حمله بسیار خطرناکه و ما میتونیم تمام ترافیک هدفمون رو ببینیم.

توی این پست میخوایم نحوه جلوگیری از ARP Spoofing رو ببینیم.

ARP Spoofing در پایتون

  • ۹۰۹

سلام دوستان :)

توی این پست قراره با هم نحوه انجام ARP Spoofing رو ببینیم.

توی پست (ساخت ابزار اسکن شبکه در پایتون با scapy) با هم نحوه ساختن یک اسکنر شبکه رو دیدیم و همچنین با بسته های ARP آشنا شدیم. بسته های ARP نوعی بسته بودن که وقتی به یک IP مشخص ارسال میشدن اون هاست برای ما آدرس مک خودش رو ارسال می کرد.

ARP Spoofing یکی از رایج ترین شیوه های انجام حمله مرد میانی(MITM : Man In The Middle) هستش.

همونطوری که میدونید حمله مرد میانی به این صورته :

 

حالا ARP Spoofing چیه ؟

همینطور که میدونین هر دستگاه یک جدول mac داره که mac آدرس هر IP رو توی خودش ذخیره میکنه. حالا اگه ما بیایم به کلاینت A بگیم که من کلاینت B هستم و مک آدرس خودمون رو بهش بدیم و با کلاینت B هم همینکارو انجام بدیم اتفاقی که میفته اینه که جدول مک این کلاینت ها مسموم میشه و تمام اطلاعاتی که بینشون رد و بدل میشه رو ما میتونیم با ابزار هایی مثل wireshark شنود کنیم. به همین راحتی !

ساخت چت روم ساده در پایتون

  • ۲۰۲۶

سلام دوستان :)

توی پست امروز قراره با هم یک چت روم ساده با پایتون بسازیم.

 

مکانیزم این چت روم به این صورته که یک سرور داریم که برنامه سرور رو اجرا میکنه و چندین کلاینت که برنامه کلاینت رو اجرا میکنن و از طریق سرور با همدیگه ارتباط برقرار میکنن. اگر یادتون باشه توی پست (آموزش پردازش موازی در پایتون) راجع به multiproccessing حرف زدیم و همچنین راجع به multithreading توضیح دادیم، توی این پست قراره از multithreading هم استفاده کنیم.

 

خب بریم سراغ نوشتن اسکریپت.

آموزش پردازش موازی در پایتون

  • ۱۴۸۲

سلام دوستان :)

 

توی دو تا پست قبلی من نحوه ساخت کرکر های فایل های zip و rar رو به اشتراک گذاشتم. توی این پست هم میخوایم این دو تا کرکر رو با هم بهینه و پر سرعت کنیم و ببینیم که multiprocessing به چه معناست و چه کاربردی داره. پس قبل از خوندن این پست حتما بهتون پیشنهاد میکنم پست (ساخت کرکر فایل های zip) و پست (کرک فایل های winrar) رو بخونید و بعد بیاید ادامه پست...

 

ساخت cracker فایل های zip

  • ۱۰۴۷

سلام دوستان :)

 

توی این پست قراره با هم نحوه ساخت یک اسکریپت پایتونی برای کرک کردن فایل های zip رو ببینیم.